dijous, 10 de maig del 2012

La llista de la compra : què ens fa falta?

Anar a comprar també forma part de les activitats familiars, fem una compra gran més o menys un cop per setmana quan arriba el pare al vespre i anem amb el cotxe. Però el David i jo també anem  a fer compres petites, quan ens convé alguna cosa.
Habitualment , com que sóc tan despistada, em faig una llista per no descuidar-me res. El David sempre em pregunta : " què és això mama ? o bé " que posa mama ?"  i li explico més o menys.

Vaig creure que si feia la llista amb imatges ell també podria col·laborar. Doncs vinga, a veure que tal va ... què necessito ? què tinc ?
He agafat un tros de feltre negre rectangular i li he enganxat per una banda dues tires de velcro: per l'altra li he enganxat amb pegament ( encara no m'atreveixo a cosir...) una butxaca petita. Ens servirà per guardar les imatges de la compra.

Li he afegit una cinta que teníem de no se què per poder penjar-ho i he posat un tros petit de velcro per poder-ho tancar bé.














He fet una segona bosseta en verd: aquí guardarem les imatges que no hem fet anar.



He imprès i plastificat unes imatges d'aliments que feia temps que tenia triades : carabassó, pomes, tomates, albergínies, llet... i com no ! xocolate!!! També hi he afegit el nom escrit, d'aquesta manera aprenem que hi ha una associació concepte -paraula escrita -imatge .

Per la part del darrera he empegat  un tros petit de velcro per a que es pugués enganxar amb el de la bosseta negra.

Li he dit al David que ens calien coses per cuinar i que havíem d'anar a comprar ...fem la llista de la compra ? síiiiiiiiiiiiiiiiii.
Li he posat al davant totes les imatges i li he explicat que només agafaríem el que necessitàvem, que ho enganxaríem al feltre i que ens ho enduríem a la botiga per recordar el què havíem de comprar.






Bé doncs... què ens cal ? Imprescindible: xocolate !! és el primer que ha triat ... vinga va , sí ! Ens cal comprar també ous ... on són el sous ? ah,  aquí !! doncs vinga a la llista ... i les maduixes ? ....



Cap a la botiga !


Anem amb el cotxet , és més pràctic per portar la compra ja que la mama
no condueix.

Al David li agrada molt agafar les coses ell mateix, però fins ara o bé li deia jo o bé agafava allò que volia i és clar, que potser no necessitàvem.

Conforme ens apropàvem a les zones on hi havia quelcom que teníem a la llista , que estava penjada del cotxet, jo li preguntava : David , aquí hi ha la verdura , que ens cal ? Tomates ! aquí, aquí .... al cotxet !!! Jo sol, solet !!
Té bona memòria... quan ens hem apropat a les pomes, sense que jo li digués res, ja ha agafat una bossa i cap al cotxet ! i això que pesava 2 kg ! És un fuertote ....



Conforme ja tenim una cosa, guardem la imatge en la butxaqueta. És com quan nosaltres tatxem una paraula de la llista que ens fem: això ja ho tenim !! Doncs fora, que si no ens podem confondre.

I ara a pagar .... que si no hem fet feina debades, jeje




La propera vegada mirarem per la nevera  i ens preguntarem : hi ha ous ? no ? doncs a la llista ! sí n'hi ha? doncs no cal , ja en tenim ....
O al carret de les verdures : hi ha patates ? sí........ moltes o poques ? poques.... ah així n'haurem de comprar ...

Ha estat un petit pas endavant en la seva autonomia , aprenem que cal prendre un temps per planificar, per preparar, per triar ... Som flexibles, però és pràctic poder fer la llista per no oblidar-nos de res....

És un canvi per a tots: implica més temps sí, però val la pena, m'estimo més dedicar-lo a aquest tipus d'activitat que no a d'altres coses. Només per la satisfacció de la seva cara, per la seguretat  que va adquirint i de la que gaudeix, augmentant així la seva confiança en ell i en nosaltres,( i nosaltres en ell, per suposat !!!)  la seva autoestima, el sentir-se important, responsable, l 'integrar activitats quotidianes amb d'altres com el joc ... tot forma part de la vida en família!!!

10 comentaris:

  1. M'agrada molt la idea!!! El meu peque, Unai, te 20 mesos i ja li agrada molt ajudar en tot i quan fem la compra sempre vol agafar coses ( de moment les que ell vol, jeje..) pero posarem en practica la teva idea i a poc a poc.

    Gracies per tantes idees!!!

    ResponElimina
  2. Camino, me ha encantado la idea... ¡me la apunto! Seguro que la hacemos, creo que a Acher le encantará participar. Genial, genial! Un besico.

    ResponElimina
  3. oooohhhh...que idea más chula, nos la apuntamos, gracias por compartirla!!!

    ResponElimina
  4. ¡¡Genial!!
    Me parece una idea buenísima.

    ResponElimina
  5. Una idea genial!!! Jo també m'ho apunto!!!

    ResponElimina
  6. Gràcies a totes, me'n alegro molt que us agradi i que la pugueu fer vostra. Si voleu que us envii les imatges m'ho dieu. Jo les he d'anar ampliant .

    petonets

    ResponElimina
  7. Camino!!!! ainsss,,, em podries enviar les imatges o posar el link a on estant... quina bona activitat!!! el blog m'encanta!

    ResponElimina
  8. que buena idea! no habia pensado en hacer eso para el super! que bien!

    ResponElimina
  9. What a clever way to include little ones in the shopping process. Love it!

    ResponElimina